spg-9

Du kan få de samme resultater – hvis du er modig og kreativ :-)

Jesper Koch NEURO-BLOG @da Skriv kommentar

Sent i går aftes fik jeg en mail, hvor en af mine connections på linkedin spørger om kreativ (neuro)markedsføring via SoMe og Guerilla-marketing (flotte ord, hva´) ikke kun er for store virksomheder. Fx. Cocacola, Samsung, DHL og andre, der kommer med den ene vilde case efter den anden.

Det korte svar er NEJ

Tværtimod!!!
Styrken ved Guerilla-marketing er netop:
  • ALLE kan være med (også dig), fordi det kan gøres på Mikro-budget
  • Du behøver ikke at være en stor virksomhed for at skabe et STORT brand
  • Hvis du gør det rigtigt, rammer du ikke bare en målgruppe, du kommer i direkte dialog med din kernekunde, der, hvor de er (sociale medier) og på måder, som det trykte medie ikke formår.
  • Du kan måle direkte på effekten af dine marketingsaktiviteter (ROI)
Det eneste det kræver er to ting:
  1. Du skal være KREATIV – Gør noget, der får kunden til at stoppe op og handle
  2. Du skal være MODIG – Vær ikke bange for kritik fra konkurrenter og sure gamle mænd (You can´t win them all)
Her kommer dagens eksempel.
Hvordan kan noget så tørt (undskyld), som et ejendomsmæglerfirma lave awsome guerilla marketing?
Ejendomsmæglerfirmaet BEIER tog udfordringen op.

Problemet hos BEIER, og i ejendomsmæglerbranchen generelt er, at der er mange, der ønsker at købe og knap så mange, der ønsker at sælge. Firmaet ligger på Gl.Kongevej 137A i København og har, ligesom alle andre, et udstillingsvindue ud mod gaden, sådan at kunderne kan se, hvilke lejligheder, der er til salg (Keeeedeligt).
BEIER gjorde følgende:
  1. De gik ind i køberkartoteket og skrev dele af kartoteket ned på gule post-its. Altså, hvem søger, hvad og til, hvilken pris.
  2. Der blev lavet en “landingsside” på BEIERs hjemmeside, hvor du hurtigt og enkelt, hvis du overvejer at sælge en bolig, kan skrive dig op i en kontaktformular.
  3. De gule post-it´s blev sat op i vinduet, sådan at de dannede en QR-kode, som kan scannes fra gaden, og som leder direkte til landingssiden/kontaktformularen.

På landingssiden står der:
”Har du en af disse boliger – og overvejer du at sælge?
Så har vi ventende købere.
Udfyld formularen til venstre og vi kontakter dig snarest.”
På denne kreative og enkle måde har BEIER opnået markant større synlighed og opmærksomhed omkring deres virksomhed og det de tilbyder:

SoMe (En ny fortolkning)

Stop op effekt – Gule post it´s
  • Overraskelse og Opdagelse – Sjov ide, som inspirerer kunden til at dele og undersøge nærmere
  • Multi Kanaler – Den fysiske post it kobles direkte sammen BEIERS online kommunikation og tilstedeværelse på de sociale medier
  • Eksvering – Uanset om kunden kommer fra “gaden” eller fra en social platform (Facebook, instagram, pinterest, mv.) så lander de på den samme landingsside og de er ikke i tvivl om, hvad de skal, hvorfor og hvordan de gør det.
Har du også lyst til at være kreativ og modig? Har du også lyst til at få markante resultater på mikrobudget?
Så ring til mig på 61289797
Kilde: www.Guerillamarketing.dk, hvor du også kan læse om andre spændende cases.
Jesper KochDu kan få de samme resultater – hvis du er modig og kreativ :-)

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *