drama-til-linkedin

Guerilla Marketing – Når det bliver VIRKELIGT VILDT!

Jesper Koch NEURO-BLOG @da Skriv kommentar

Mandag morgen!  Sidder med en spritny kunde og planlægger en guerilla-marketing-kampagne, og så siger han:
“Jesper, det her skal være MEGA VILDT! Det skal være sådan, at folk tænker WOW, der sker noget derovre”.
Sådan en kunde og sådan en opgave er jeg jo helt vild med. OG du skal bare glæde dig, fordi det bliver virkeligt vildt. Vi laver en kampagne, der bygger på det jeg kalder DRAMA ACTION MARKETING:
Du finder et ganske ordinært sted, en dagligdags situation, hvor helt almindelige mennesker gør, som de plejer. Derefter designer du et skjult miljø, hvor konteksten lynhurtigt ændrer sig fra udramatisk til ultra dramatisk på meget kort tid. Skiftet igangsættes, når en af personerne i situationen udfører en bestemt handling. Budskabet placeres, når intensiteten i situationen har nået sit højdepunkt (Forstærket effekt)
Her er et par eksempler:
TNT vil gerne fortælle os at vi kan streame en masse spændende film via deres tjeneste. Men i stedet for at lave brochurer eller TV-spots, laver de denne SoMe-kampagne ud fra budskabet: “Your daily dose of drama. We know drama”

Tic Tac vil gerne være kendt for mere, end den gode smag. De vil gerne kendes for at skabe liv og glade dage. Derfor laver de denne kampagne med budskabet: “Tic Tac. Din daglige dosis af sjov”.

 

Og det sidste eksempel er en kampagne for gyserfilmen “Carrie”, hvor, der rent faktisk konstrueres en “scene” på en cafe. Gæsterne på cafeen trækkes i bogstaveligste forstand ind i “filmen”, idet de møder Carrie og hendes overnaturlige kræfter i virkeligheden. Resultatet er den slags gys, gru og gåsehud, som virkelig bliver delt på de sociale medier. Kampagnen fik navnet “Carrie Coffee Shop” og var en fremragende viral trailer, der markedsførte filmen på fremragende vis.

 

Hvis I også vil designe en kampagne, der VIRKELIG adskiller jer fra konkurrenterne og tiltrækker kundernes opmærksomhed, så ring til mig på 61289797. Det kan være stort. Det kan være småt. Men, lad os starte med en workshop, hvor I får masser af nye ideer og værktøjer.
Det kan I læse mere om her
Vh Jesper Koch
Jesper KochGuerilla Marketing – Når det bliver VIRKELIGT VILDT!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *