Kan dine kunder ikke høre en skid?

admin NEURO-BLOG @da Skriv kommentar

Hey, hvad siger du til denne her?

Jeg har en lille øvelse til dig og derefter skal jeg nok komme frem til, hvorfor den kan hjælpe dig til at tjene flere penge.

Ok, her er den så:

Jeg siger BRANDING. Hvad tænker du så?

Jeg tror, at det første du tænkte på var et bestemt logo. Men, hvad med lyd?
Høresansen er en af de mest betydningsfulde sanser, når vi skal genkende noget eller tillægge en bestemt person, produkt, virksomhed en unik værdi. Det gælder for mig. Det gælder også for dig, din nabo og dine kunder.
Det tænker vi ikke så meget over I hverdagen, men det er præcis derfor store virksomheder, som fx. Intel, NBC, McDonalds, THX, m.fl. ikke bare investerer mange, men eventyrligt mange penge i at vedligeholde og udvikle deres brand identitet igennem sound branding.
Audio – eller soundbranding vil jeg definere sådan:
“Strategisk anvendelse af lyd I din forretning, I form af underlægningsmusik og især et audio logo. Et audio logo er en kort lyd, som ofte ledsager virksomhedens visuelle logo”
Men, hey, hvorfor er det kun de store virksomheder, der skal gøre brug af audiobranding? Det kan du da også gøre, uanset om du er dig selv eller sammen med andre om at sælge børnetøj, ventilationsudstyr, økonomistyring og alt muligt andet.
Du kan selvfølgelig også bruge lyd til at styrke dit budskab og dermed dit (personlige) brand – sådan at dine kunder bliver bedre til at genkende dig.
Jeg vil gerne gå forrest. Så for nogle måneder siden henvendte jeg mig til HEAR YOU ARE, som netop arbejder med soundbranding. Firmaet ledes af Mina Iranzad og Johnny Kühn, som er lydarkitekter og bor I Århus.
De har designet mit spritnye audio logo, som jeg er rigtig glad for. Til gengæld har jeg produceret en brandingfilm til HEAR YOU ARE, der viser, hvordan et audio logo (min lyd) bliver til, når Johnny og Mina arbejder.
Logoet ligger som underlægningsmusik  videoen nedenunder, eller, hvis du gerne vil høre den rene lyd, er den lige her. Kommentarer, både positive og negative modtages med glæde :-)

 

adminKan dine kunder ikke høre en skid?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *